Μ.Αντύπα 62-66 - Νέο Ηράκλειο Τηλ.: 2102718724 
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

PILATES & ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Η σύνθεση ενός προγράμματος άσκησης για εγκύους, με την μέθοδο του pilates έχει ιδιαιτερότητες που επιβάλλεται να ληφθούν υπ'όψιν από τον εκπαιδευτή.Πρωταρχικός στόχος είναι να εξασφαλιστεί η υγεία του κυοφορούμενου και της μητέρας. Εν συνεχεία προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε τις επιβαρύνσεις που δέχεται το σώμα κατά την περίοδο της κύησης αλλά και να το προετοιμάσουμε για έναν όσο το δυνατόν πιο ανώδυνο τοκετό. Τελικώς να τεθούν οι βάσεις για μια γρήγορη "επάνοδο" μετά την γέννηση του παιδιού. Παρακάτω, παραθέτουμε κάποια από τα αναπόσπαστα στοιχειά που πρέπει να έχει ένα τέτοιο πρόγραμμα.askisi-pilates-kai-eggymosini

  • Ανάλυση της στάσης σώματος της εγκύου ώστε να αξιολογηθεί από τον εκπαιδευτή αλλά και για να συνειδητοποιηθεί καλύτερα από την ίδια.
  • Διδασκαλεία της σωστής τεχνικής διατάσεων δίνοντας έμφαση στους μύες που πρέπει να διατείνονται καθημερινά ώστε να παρέχουν ανακούφιση στις καταπονούμενες περιοχές του σώματος.
  • Εκμάθηση της ασφαλούς εκγύμνασης των κοιλιακών.
  • Έλεγχος για τον διαχωρισμό του κοιλιακού τοιχώματος (diastasis recti).
  • Επίγνωση του πυελικού εδάφους απο την έγκυο και της μεθόδου ενδυνάμωσης του.
  • Eνδυνάμωση της λεκάνης και του κορμού ωστε να μειώθουν οι πόνοι και η αστάθεια της μέσης.
  • Βελτίωση της δύναμης και της αντοχής των μυών του κάτω μέρους του σώματος ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στον τοκετό.
  • Άυξηση της λειτουργικής ικανότητας των μυών του άνω μέρους του σώματος που συμμετέχουν στην άρση του βρέφους και των λοιπών δραστηριοτήτων μετά την γέννηση του.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ορθή εφαρμογή όλων των παραπάνω συστάσεων είναι ο εκπαιδευτής να είναι γνώστης της ολοκληρωμένης μεθόδου Pilates. Η αποσπασματική αποστήθιση μεμονωμένων τεχνικών είναι επικίνδυνη και ιδιαίτερα για "ειδικούς" πληθυσμούς οπως οι εγκυες. Κατά την περίοδο της κύησης η γυναίκα βιώνει πρωτόγνωρες αλλαγές. Η στάση του σώματος της διαφοροποιείται σημαντικά ενώ τόσο στο καρδιοαναπνευστικο σύστημα όσο και στο μυοσκελετικο επέρχονται προσαρμογές. Οι γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας κάνουν αυτές τις μεταβολές απτές και κατανοητές για τον εκπαιδευτή και τον καθιστούν ικανό να εμπνεύσει σιγουριά και εμπιστοσύνη στην ασκουμενη. Το θεωρητικό υπόβαθρο του εκπαιδευτή δεν κάνει απλώς την διαφορά αλλά είναι αδιαπραγμάτευτος ορος για την ασφαλή ολοκλήρωση ενός τέτοιου προγράμματος. Η εμπειρία αποτελει σοβαρο προτέρημα αλλά για να είναι εκμεταλλεύσιμο η θεωρία πρέπει να προηγείται της πράξης.

Ράνια Ράπτη,
Pilates Instructor